ارزش فرآورده های دامی تولیدی کشور به 145 هزار میلیارد ریال می رسد

ارزش فرآورده های دامی تولیدی کشور به 145 هزار میلیارد ریال می رسد

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه به ارزش 145 هزار میلیارد ریال فرآورده دامی در کشور تولید می شود.
مهدی خلج در جلسه بررسی مسایل و مشکلات دامپزشکی منطقه آزاد ماکو افزود: این میزان محصولات دامی در زمینه های گوشت قرمز، گوشت سفید، طیور و آبزیان بوده است.
وی اضافه کرد: تولید محصول سالم از مزرعه تا عرضه از اولویت های اساسی دامپزشکی در تولید محصولات دامی است که تلاش می شود تا خوراک سالم با تلاش فعالان بخش دامپزشکی در کشور توسعه یابد.
وی با اشاره به اهمیت محل های ضدعفونی و شستشو در مبادی ورودی به کشور در مرزها اظهار کرد: تلاش برای ایجاد محل های مدرن در این مرزها از دیگر اقدامات دامپزشکی در کشور است .
ارسلان ازهاری معاون توسعه منابع انسانی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در جامعه و فراهم ساختن غذای مناسب افزود: در حال حاضر در منطقه آزاد ماکو 648 هزار راس واحد دامی سبک و سنگین وجود داشته و هر سال 63 هزار تن گوشت قرمز در این منطقه تولید می شود.
وی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو به علت مرزی بودن از اهمیت خاصی برخوردار است، اضافه کرد: لازم است با کمک و مساعدت دامپزشکی تمهیدات لازم برای مبارزه با انواع بیماری ها اندیشیده شود.
اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی منطقه آزاد با مساعدت مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: این صندوق با هدف استفاده از منابع بخش کشاورزی و توسعه این بخش در منطقه آزاد ماکو تشکیل می شود.
در ادامه این جلسه مدیران شبکه دامپزشکی شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت با ارائه گزارشی از عملکرد خود در طی سال جاری خواستار کمک و مساعدت مسئولان دامپزشکی برای کمبود امکانات خود شدند.
منطقه آزاد ماکو شامل شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت است و پنج هزار کیلومتر وسعت دارد.
این منطقه در مرزهای کشورمان با جمهوری خودمختار نخجوان و ترکیه قرار دارد.